Sabtu, 21 Disember 2013

~ AKu BeRdIrI DiSiNi ~

Teguh dan tidak mudah dipatahkan...
Menyusuri segala keperitan..
Menyelinap segala kegelapan..
Menyinari rasa kegundahan...
Walaupun aku tahu..aku tidak sekuat manapun..
Namun aku berusaha menghiburkan hatiku sendiri...
Bulan menjadi saksi ...
Matahari menjadi cahayaku..
Angin menjadi perantaraan ku dengan dia..
Air menjadi aliranku untuk bertemu dengannya...
Debu menjadi sumber ilhamku..untuk bersama dengan mu..
Aku berdiri disini..
menunggu seribu jawapan yang belum pasti..
menunggu ketulasan hatinya..
menunggu kehadirannya..
menunggu segala mungkin yang akan terpancul keluar dari mulutnya..
menunggu saat yang indah bersamanya..
Namun aku tidak tahu ..
sampai bila aku harus begini..
untuk menyemai kasih dan sayang...
tapi aku pasti ia akan berlaku tidak lama lagi......


< Ysrzl 2013 >